CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

17 June 2008

RUNGUS SABAH




Hai.....! Blog ni baru saja beroperasi secara hebatnya tanpa disedari oleh anda yang mungkin secara kebetulan TERBUKA Blog ini. tapi takpa..! blog ini merupakan blog untuk Kampung Batutai Kota Marudu Sabah. Apa-apa pun Buli Ba Kalau Kau..!



Kalau korang nak tau gambar-gambar kat bawah (Ada gambar ka..?) tu la antara wajah-wajah batutai.. gambar lain tengah upload.. so.. u all tunggu saja la..

Penduduk kampung BATUTAI diterajui oleh penduduk yang berbangsa rungus.. namun demikian terdapat juga bangsa-bangsa yang lain berada di kampung ini KATAPI OKON KO VITNAM lebih kurang yang mirah-mirah tu... urang cakap kimaragang mungkin ba.. hehe..


MANJADI ONG VARO MAGAHAU MONGIVAS TAKOU NO TU... amaramai mahi boh..! nga ong mabuk-mabuk no movon "gila-gila" gam ko matu-hatul... Nunu Kanu...?! GARAN TANA...!!! hehe... Jangan jadikan "TANDAHA" c Odo sebagai sasaran ketika magavuk..! Paham..! Ketua Kampung ba ini..! katapi itu yang dulu-dulu. Walau pun si 'Kuda' pernah curi ayam 'Yugung' tapi bukan dia yang curi tu... haha
Majalah RUNGUS Jilid 1 telah diterbitkan seperti gambar di sebelah.. sesiapa yang berminat boleh menghubungi "Moderator" untuk tempahan.. Isi kandungan seperti yang tertera di muka depan majalah tersebut.. tapi yang pastinya model dalam majalah rungus adalah anak rungus.. hehe..

3 comments:

on-that said...

apa-apa sajala kan.lama sudah tidak mongotol manuk c odo.tandaha c lamat pun alanut butul itu.sebab banyak kali jadi juara sabung d bawah kulun dorang c dirin.karaja c montuna la tu kan.

Anonymous said...

haha... alanut pun kalau suda tiga jam kasi rakan teda hal juga ba.. buli ba kalau kau..!

on-that said...

iala...tidak sudah mungkin alanut kalau sudah 3 jam kana rakan2.tapi trpaksa tumozog di mangarong curi kepala arang.sebab kehabisan gas.kayu api pun tiada.bikin bambang tinai tandaha.